söndag 6 januari 2013

Dag 4 och 5

Hej hej!
Nu börjar jag komma in i livet på båten; vakna(knappt), breefing, dyk, frukost, vila, breefing, dyka, lunch, vila, breefing, dyka, em snacks, breefing, dyka, kvällsmat, däcka!

Börjar äntligen få ordning på min boyancy och övrigt!

Har bla dykt två strömdyk, jösses amalia! Det första var ok, hade ingen koll alls på var vi var men eftersom min buddy fortfarande var dykinstruktören kändes det lugnt!

Inför andra strömdyket lämnade han mig :'( men jag fick en annan buddy såklart! Det här dyket var minst sagt utmanande, ett tag satt jag fastkrokad i revet i världens j-vla drag och trodde typ att allt på min kropp skulle spolas iväg! I samma veva försvinner min buddy och superdivemastern gör tecken åt mig att han nu är min buddy. "nu har jag verkligen messed upp" tänkte jag och skämdes resten av dyket (som var strömmar uppåt, neråt, framåt, bakåt! Fiskarna simmade för livet, stjärtfena rakt upp, rakt ner) Sen när vi äntligen (!) hade slut på luft och fick komma upp visade det sig att min första buddy fått slut på luft och att jag skött mig exemplariskt :) Boooost för mitt dykarsjälvförtroende!

På kvällen åkte vi till en öde ö som beboddes av 1 miljon krabbor! Där hade de dukat upp middagen, en buffe, och en grillmästare som grillade! Tända ljus och bara så otroligt fint var det!

Stjärnorna tittde fram allteftersom och jag ville aldrig lämna ön! *mentalt foto*
Förrän en krabba blev övermodig och kom och kraffsade på mitt ben då ville jag tillbaka ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar