onsdag 2 januari 2013

Dyk 2 och stjärnhimlen på havet

Dagens andra dyk, blir anfådd bara jag tänker på det! "You breath like hell" sa DM och jag är benägen att hålla med! Jag la på en vikt och det blev ju tydligen fail! Men nu är den borta igen och jag har även fått låna ett cyklop eftersom mitt sitter som sk-t och immar igen heeeela tiden! Tur att det finns resurser :)
Dyket var annars bra, massa fisk, ett par scorpionfish och ett helt stim med små (typ 30 cm) hajliknande väldigt nyfikna fiskar! Såg även ett par muränor!
Sitter nu uppe på däck under stjärnhimlen, mission torka håret (som förövrigt blir ett skatbo av allt saltvatten)!
Vi var även i land på en ö, väldigt intressant och annorlunda. Jämfört med hemma. Chris berättade massa om ön, maldivska livet på en ö etc. Tydligen gillar de ej turister men de vi pratade med var ändå trevliga! Och barn är verkligen barn oavsett vart de är födda och vart de bor!

 De skrattar likadant, roas av samma saker (är inte en pinne världens bästa leksak? Släng ut nintendot för 17 - använd fantasin!)
Nu har vi ätit nyårsmiddag! Mums!
Imorgon är det fullt ös, 4 dyk m nattdyk om man vill! Jag har ingen ficklampa och är lite rädd att dyka i mörker. Gjorde det i oz men då var vi typ 12 st rädda + hajar. Borde ju iofs vara bättre här då.. äh vi får se! Om jag får binda fast mig vid DM kanske, och ha en ficklampa.. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar