tisdag 1 januari 2013

Dyk 1 dag 1

Totalfailade nyår! Vaknade 00 30 och undrade vart jag var och varför larmet inte gått! Sov väldigt skönt iaf :)
Kl 07 imorse var det dags för första dyket, eftersom jag är enda nybörjaren på båten (i australien var jag typ erfaren eftersom 80 % tog sina cert på båten) så får jag dyka med divemastern de första dagarna.
På breefingen fick vi veta att det var massa sköldpaddor i området (ska jag få se aköldpaddor redan första dyket?!?! ) och Leef fish och en hummer.
Höll på att göra på mig i båten på väg ut, nervös JA!
Men på något sätt lyckades jag hålla mig från att avlida och hoppade i vattnet. Fick dock nybörjarpanik och ville upp för att ta luft + att min extraregulator hamnade uppåt så jag fick in vatten när jag andades. Sen gick allt förvånansvärt bra!

Såg ca 10 sköldpaddor varav en är känd som Big Billy, han är stoooor och vi kikade in i hans place för att se om han var där. Då kommer han bakom och glider förbi mellan mig och DM. Såååå coolt! Han bryr sig liksom inte om vad som är i hans väg :)

Såg leef fish men inte hummern som tydligen var mitt framför ögonen på mig :D
Ser fram emot att bli lite avslappnad o dykningen, kommer ev ta mitt advanced här för att kunna hänga med när de dyker djupt! Det var ju planen från början så vi får se om det blir så eller ej :)

1 kommentar:

  1. Å vad härligt det låter! Hoppas att du tar miljoners mentala bilder som du kan plocka fram när du vil :)Haha, bättre att sova bort nyår än att missa Big Billy iallafall :)

    <3<3<3 kramaaar å kärlek

    SvaraRadera