tisdag 1 januari 2013

Dag 2

Dyk 1, Morgondyk, såg en jättestor muräna och en galet viftande och sprattlande vit fisk... nej vänta det var ju jag!
Min reptilhjärna slår på auto när jag blir stressad (dvs "slängd" ner mitt i havet i en ström med begränsad andningsmöjlighet) så jag börjar multitaska. Under vatten är detta inte att föredra för man får upp pulsen och förbrukar mer syre.
Så nu är det dags för semestermode på riktigt - slappna av.
Go with the flow.
Bokstavligen.
Tur att alla säger att de var likadana i början annars skulle jag känna mig sämre än sämst :)

Dyk 2, 1000 gånger bättre! Slutade flaxa och var inte helt slut efter :) såg en trumpetfisk!
Dyk 3, nu vet jag hur det känns att vara "bait fish", helt galet många i stoooora stim överallt! Simmade över, under, med dessa små filurer och ett myller av andra tropiska fiskar! Såg en cool fisk som jag ej vet namnet på nu. Detta dyk var riktigt bra!

 
Gick iland på en ö som inte var obebodd men hade varit det till för typ 2 veckor sedan. Väldigt fin men trist att det nu bodde 6 pers där som ska exploatera ön på ngt sätt!

Mina ozzies <3
Dyk 4, nattdyk! Jag var nervös och lite rädd med skulle ändå promt med! Ingenting blir mindre läskigt om man undviker att utsätta sig för det! DM lovade att inte låta sig tappas bort (stackarn, men tror han blir av med sin roll som dagpappa åt mig imorgon!).
Dyket var riktigt bra, såg 3 lionfish, en sovande sköldpaddsrumpa, flera prickiga muränor och ett antal coola räkor! Väldigt nöjd, till råga på allt var det extra mycket stjärnklart när vi kom upp! :D
Ps. Vi blir utfodrade med väldigt god och bra mat ofta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar