måndag 14 september 2020

Äventyr i Norr

Då var äventyrsväskan packad igen och det börjar bli så många resor med intensiva dagar att jag inser att den här bloggen behöver återuppstå för att jag ska komma ihåg allt 😅 

Denna gång har jag tack vare flera omständigheter, bl.a. Corona, en annons från STF och en äventyrskompis, flyttat mitt kontor rejält norrut och här tänkte jag hänga några veckor och utforska olika platser!

Lite bakgrundsinformation för att undvika missförstånd: Man kan säga att det hela började i juni när jag fick informationen om att distansarbetet pga Covid skulle fortsätta även efter sommaren. Jag bor själv i en tvåa och hade då suttit ensam i min lägenhet väldigt många timmar av dygnet under fyra månader med viss psykisk misär som konsekvens. Jag gillar mitt jobb jättemycket och vi har otroligt roligt ihop på kontoret, men distansarbetet har ju tyvärr gjort att den här sociala samvaron försvunnit nästan helt. Även mitt extrajobb som gruppträningsinstruktör togs helt bort, så vissa dagar träffade jag i stort sett ingen. Men mitt jobb har den enorma fördelen att jag kan jobba vartsomhelst där det finns internet, vilket jag efter ett tag insåg hade stor potential.

Jag är inte den som sitter och rullar tummarna medan livet förfaller framför mig så därför började jag så smått dra i trådar för att slippa sitta fast i detta elände hela hösten. Det hela började med att jag drog upp till Vålådalen en långhelg i maj och jobbade därifrån. Fick då sån grym feeling för att springa bland berg/kullar och kände hur bra jag mådde av det. Bestämde mig då för att jag under augusti skulle befinna mig bland berg och fick då vittring på Saltoloukta via en annons på Facebook. Kände: dit ska jag! Erbjöds att få bo hos min kära vän uppe i Jämtland under augusti, varpå min äventyrskompis Micke även befann sig däruppe i trakterna och taggade igång på Salto/Sarek. Men ryktet gick då att myggen hade party i Salto och därför beslutades att denna resa skulle bli av under september istället.

Och nu är vi här! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar