söndag 6 november 2011

Rutt Nya Zealand

Hej!
Första inlägget på bloggen...

 - det är tre veckor kvar tills jag åker och resfebern börjar smyga sig på - både för mig och för mina nära och kära!
Därför har jag gjort en fin liten karta över hur jag ska spendera min första månad. Så att mamma vet vilka sjukhus hon ska ringa till ;)

För att komma till Auckland kommer jag att flyga
Arlanda - London, London - Hong Kong, Hong-Kong-Auckland.

Lyfter 18.50 fredag 25/11, landar 13.00 (lokal tid NZ) söndag 27/11. 
I Sverige är klockan då 01.00 natten till söndag.


1 - Landar i Auckland 27/11
2- Åker uppåt 28/11
3 - Stannar i Whangarei ett par dagar och sedan...
...några dagar vid Tutukaka beach för surf och dykning
4 - Vidare neråt med Kiwi Experience-bussen (se orange väg)
5 - Queenstown bokat 26/12-31/12
På Nya Zealand kommer jag att åka med Kiwi Experience, därför är min rutt där lätt att följa. Fast jag hoppas att jag kommer göra en avstickare till Kaikoura för att simma med delfiner :)
Det finns information om alla stopp på Kiwi Experience's hemsida!

Rutten heter "Sheepdog" (jag kommer troligtvis inte åka sista biten Queenstown-Christchurch)
Och jag har även lagt till "Awesome + Top Bit"
Mamma: Klicka på namnet så kommer du till sidan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar