lördag 26 november 2011

Avresa!

Efter en lång nedräkning är det nu dagen D.

Kramats, fått fina presenter och massa lyckönskningar.
Tack alla ni för allt det, jag ska tänka på era ord om/när det inte riktigt går som jag tänkt det!
Igår var jag hos mamma och fick ris'a'la Malta - en av mina absoluta julfavoriter :)
Till skillnad från andra gånger när jag åkt utomlands är jag inte framme på min måldestination förrän på söndag! (Natten mellan lördag-söndag för er i Sverige, söndag kl 13 för mig!)

Innan dess ska jag:
Åka buss Västerås - Arlanda: 1,5 h
Vänta på att planet ska lyfta: 2 h
Flyga Arlanda - London: 3 h
Byta flyg och vänta: 1,5 h
London - Hong Kong: 12 h
Vänta på nästa plan: 4 h
Flyga Hong Kong - Auckland: 11 h
Åka buss från flygplatsen till mitt hostel: Uppskattningsvis 1 h
Sen...
FRAMME!
Lånat bilden på http://modernchivaree.blogspot.com
Det blir kul att se hur jag klarar av detta! Och hur jetlaggad jag kommer vara.. Hehe :)
Har såklart räknat med att jag kommer vara 0 % påverkad och åker iväg med bussen morgonen efter klockan 07.00!

Har efter några dispyter med min packning fått ner den i väskorna. Sprungit en mil för att göra av med energi. Laddat batterierna på samtliga tekniska prylar som ska med (Dator, kamera x 2, Garmin, Mp3, iPhone, telefon... teknik-galen någon?). 

Nästa gång vi hörs är jag förhoppningsvis på andra sidan jorden!

2 kommentarer:

  1. Ser fram emot en update sen! :D tänker på dig!

    SvaraRadera
  2. Åh, vad vi väntar på att höra hur resan gick!

    SvaraRadera