torsdag 10 november 2011

Rutt Australien

31 december lämnar jag Queenstown för Queensland!


Jag flyger Queenstown - Sidney, Sidney - Cairns, men kommer inte att stanna i Sidney av flera orsaker. Den främsta är att jag inte fick tag på någon sovplats. Sedan är jag mer sugen på hav, surf, dyk och beachliv än storstadsliv. 
Åker tillbaka till Sidney när jag är pensionär och gillar opera ;)


B - Landar i Cairns 31/12
A - Flyger hem från Brisbane 5/2.
Hemma igen 6/2!

Mitt plan hem till Sverige går från Brisbane 5/2, vi får se om jag tar mig ner en sväng till Byron Bay innan dess!


Annars är inte så mycket bestämt kring Australien-delen av resan. Just nu endast en 3-dagars dykresa på barriärrevet (4-6/1) samt att jag prel. bokat boende en vecka på ett ställe jag blivit tipsad om, ganska nära Brisbane.


Har dock en lång lista på platser jag vill besöka och djur jag vill krama. 
Eller mer korrekt: En kort lista på djur jag vill krama; en koala.
Och en lång lista på djur jag helst inte vill komma i närheten av att krama!




Om 2 veckor är detta kvällen före min sista arbetsdag på ett tag - känns både exalterande, läskigt, lyxigt och GALET! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar