tisdag 15 november 2011

Resfeber - inte resfeber - resfeber - inte resfeber...

Den här bloggen är ju tänkt att handla om min resa. Och idag är det TIO DAGAR kvar till avresedagen, så jag tycker att jag får "fira" detta med ett inlägg :)

Senaste veckan (veckorna) har jag pendlat mellan att vara supercool med att jag ska åka, och lite smått panikslagen.


Sedan jag bokade resan har det varit tankar fram och tillbaka kring resmål, veckor hit och dit, borde jag ha åkt till bara Australien? Skulle jag kanske ha skippat nordön på NZ? Vore det bättre att åka Sidney-Brisbane? Etc etc. 


Idag började en kollega berätta om sitt ÅR på Nya Zealand och då kände jag att jag kanske borde skippa Australien helt! Dessa öar verkar ju vara paradiset på jorden! Denna beslutsångest alltså..! 


Men nu är flygen bokade och betalda och jag tänker inte ändra mig - inte förrän jag kommit iväg och vet vad jag väljer/väljer bort :) Fast det vet man ju aldrig i och för sig.


Just NU (nyss) känner jag mig bara såååå taggad på att åka, och lite illamående av nervositet. 
Men eftersom Nya Zealändarna (och de gamla också) har rykte om sig att vara softa och snälla känns det ändå inte lika läskigt att komma dit själv. Och när jag sedan åker över till Australien kommer jag vara en rutinerad minglare och kunna ta hand om mig själv föredömligt :)


Hittills har jag detta på min "inte-göra-lista"
  • Åka ut i öknen med okända människor
  • Lifta
  • Bli bjuden på drinkar
  • Lämna ett glas obevakat på krogen och sedan dricka ur det
  • Gå hem själv i mörkret
  • Lämna värdesaker tillgängliga för tjuvar
Så, det var ju inte så farligt! 
Jag får helt enkelt jobba på att inte vara så naiv och godtrogen; garden upp och taxipengar i innerfickan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar