lördag 19 december 2015

En lååång resa...

Arlanda levererade, knappt några köer och snabbt och smidigt! På Heathrow hade jag en timme vilket jag trodde var chill, men när jag kom av planet stod det "Gate closing" på mitt nästa flyg så fick dra en löpning över hela terminal två! Eftersvettades som en liten juleskinka medan gatekontrollanten frågade ut mig om mitt liv och leverne. Puh!
Flygningen över Atlanten, som jag var så nervös över, var rena räkmackan! Knappt någon turbulens och planet landade i tid. King!

Men på Newark var det kaos. Stod i kö till passkontrollen i typ en timme och sen till securityn i ännu en timme (fy sjutton vad folk fiser av flygplansmat. Gaskammare delux!). När jag väl kom igenom kom en sån där liten flygplatsbil med flera säten och race'ade mig och några fler till gaten. Sen satt vi på flygplanet en timme innan det åkte tillbaka till gaten och vi fick gå av och ta ett annat, icke trasigt, plan. Vilket jag uppskattar - kändes inte så bra att flyga med ett plan som precis blivit lagat från en "ovanlig åkomma" (om de nu hade lyckats laga det, vilket de inte gjorde).

Så planet blev två timmar sent vilket gjorde att jag missade bussen till Santa Teresa. En taxichaufför körde mig till bussterminalen i San José och en halvkvävd gråtattack senare har jag en bussbiljett, 6 timmars väntan och 6 timmars bussresa kvar... Well, om man jämför med hur lång tid jag ev skulle varit död om planet kraschade så är 6 timmar ganska kort tid! Och människorna här är extremt vänliga och hjälpsamma vilket underlättar enormt. Hade bara velat vara liiite närmre en säng :P men de har gratis wifi, så det ska nog lösa sig ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar