tisdag 22 december 2015

Surfcamp

Dag 1,
Anlände! Träffade folk! Hängde! Gick till stranden och affären! Gick upp för monsterbacken! "Fick" middag! Hängde! Blev trött för tidigt! Zzzzz... ;)

Dag 2,
Morgonpromenad, fruktfrukost, 30 min träningspass i norsk regi, chill vid poolen, chill i sängen (AC <3), lunch, chill, surflektion#1
Vi fick surfa vita vågor som var mycket långsammare än i Australien! Yay! Jag kom upp varje gång och kände mig nöjd som 1000:an ;) Instruktörerna är locals och riktiga surfproffs (såklart)!
På kvällen gick alla ut och käkade på en lokal restaurang, gott vare!

Dag 3,
Dan före dopparedan! Idag fick vi paddla ut till lineup, dvs det är där vågorna är gröna fortfarande och bryter! Det gick stört bra tills jag hamnade mitt i en våg som tvättmaskinade runt mig lite för länge, men ändå mkt nöjd!

Campet i övrigt är faktiskt riktigt bra! Bra folk, bra (ok även för en specialkostare) mat, bra sängar, pool, bra stämning, ah det är gött helt enkelt!

Här är mitt favoritsnacks;
Bananchips med salt och citron! Så stöööört gott! Ska försöka ta med 10 påsar hem ;) 

Dag 4, julafton!!
Började dagen med en strandpromenad, frukost, yoga, poolhäng, lunch, surf (lite rädd efter gårdagens tvättmaskinsupplevelse, vi surfade från lineup idag också men det var mkt jobbigare att ta sig ut pga blåsigt = mer vågor) - det gick helt ok! Jag la ner när det fortfarande kände kul, vart typ nästan lite sjösjuk när jag låg där på brädan? Har en tvivlande dag idag, typ tror inte det blir någon surfare av mig. Vad gör jag då i två veckor? Men tydligen lär man sig att älska känslan av att kastas runt av en våg utan att få luft på lite för länge, enligt surf-källor :P
Därefter åt jag ovannämnda chips, läste ut bok nr 2, försökte powernappa, sen började det droppa in folk och så blev det julmiddag som innehöll musikquiz och julklappsleken! Sen blev det fest och jag känner fortfarande inte att det är min arena riktigt. Imorgon har vi roliga grejer planerade och jag vill inte ägna mina lediga dagar till att må dåligt - och som nykter i berusade människors sällskap så märker man ganska tydligt när det är dags att dra sig tillbaka ;)
Haft en bra jul iaf! Annorlunda, men kul och bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar