måndag 21 december 2015

Sköldpaddsextas

Alltså livet!!!!
Imorse gick jag upp klockan 6 för att ta reda på vart jag hamnat dvs kom hit igår när det var supermörkt och såg ingenting! Så jag drog på mig mina flipflops och vandrade iväg med siktet inställt på att hitta stranden!

Efter typ 10 minuters promenad får jag syn på något som kravlar i sanden, och när jag gick närmare så såg jag att det var EN SKÖLDPADDSBEBIS!!!! Den lilla stackaren kravlade för livet för att komma ner till stranden, hjärtat brast i min kropp samtidigt som jag bara kände det som att livets cirkel slöts där och då!
Jag är egentligen helt emot att ta på eller beblanda mig med vilt djurliv men minamodersinstinkter slog till och jag kunde inte hindra mig själv från att hjälpa den lilla stackaren som spolades upp på land igen och igen... :') Sen kom det en liten svag stackare efter honom, som en hund skällde ut totalt. Men det som inte dödar, härdar, right?!

Gick iaf i världens lyckorus och kände stt även om resterande dagar av denna tid blir hemska (vilket är högst otroligt, men ändå..) så var den här stunden värd varenda krona och varenda minut jag spenderat för att komma hit ! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar