torsdag 7 november 2013

"Family holiday"

Jag, Jam och Sh (ni får lite fler bokstäver så kanske det blir lättare att hålla reda på alla ,) ) lämnade HR vid 6-tiden tisdag morgon. Bilen packad med sadlar, vatten, kläder, hund, frysbox och annat nödvändigt. Jam körde hela vägen (5 h) till Katherine, när vi körde över gränsen från/till HR (ett galler i marken så att korna håller sig på rätt sida) förväntade vi oss nästan sådana där eldpelare som de har i melodifestivalen ;) Jag sov/halvsov/läste. Good times!

Väl framme bokade jag och Sh in oss på massage, åt på McDonalds, shoppade loss på mer eller mindre nödvändiga ting, spanade loss efter en trailer, hade massage (ger dem en 2/5, jag ville ha deep tissue men kändes inte riktigt som att de lyckades med det nej..) och sedan kom vi på att vi kanske behövde checka in för kvällen (kl 6 pm). 
Så vi hetsade omkring och dissade första stället (50 $ för en gräsplätt utan el...), andra stället rekommenderade det första så tillslut hamnade vi på det tredje stället, i ett rum med AC för 128 $! Sååå värt, och receptionisten var jättetrevlig och dampade inte ur på att vi har hund! (Som aldrig är inomhus men första stället ba "ja jag vet att ni säger att hunden är utomhus men jag vet hur det slutar". Men Working dogs är ALDRIG inne...)

En lagom stor storshopping
(har nu ett litet lager med choklad och saltade chips ;) )
snabbdopp i poolen
(köket där vi skulle äta stänger 9, kl 8 hoppar Sh i poolen och ber Ja säga till när det gått 20 min så vi kan gå upp.. haha, tidsoptimistiskt tänkt ;) )
Och sedan middag! Möms! Var i säng 9.30. Vaknade mitt i natten av att jag sitter upp och liksom "letar" med blicken på golvet. Drömde att vi höll på att fösa kalvar... helt normalt :P

Idag, tisdag, inledde jag och Sh dagen med ett dopp i poolen (mina axlar är helt kockoo, kommer bli intressant när jag ska försöka börja simma igen?) sen packade vi ihop oss, körde runt till lite olika affärer (sadel/hästshop för lädergrej till tyglar, subway för lunch, arbetsgrejsbutik för solglasögon och silvertejp) och körde sen iväg till Dunny (den nya stationen). Tog ca 4-5 h, sveeeettigt!
Har haft en slapp em här, imorgon ska vi ut i camp igen och kommer förmodligen vara ute en vecka. Vill. Inte. Främst för att det är så varmt och jag gillar att sova i en säng :P men fånga dagen och äventyret, right? Hörde ngt om att se upp för vilda ökenhundar och hoppas det var ett skämt :P

Geografiskt så är vi typ öst om HR (se på kartan så vid top springs 4-vägskorsning så körde vi österut, tror jag ;) katherine syns inte på kartan men det är norrut)
Hörs om en vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar