torsdag 21 november 2013

Början på slutet!

Häpp!
Har nu målat vitt, och lite grönt, i fyra dagar. Kanske mindre. Allt flyter ihop! Har iaf färg på för många klädesplagg som jag inte vill ha färg på :-/

Igår - halvdag (måla mer vitt sen trodde vi det skulle bli regn så jag fick baka dessert istället) sedan *julfest*

Vi hängde vid Wickham River
Cool himmel + Mac






Idag - sovmorgon (dvs "sova ruset av sig", eftersom jag gick o la mig klockan 8.30 pm och sängen inte ens gungade så vaknade jag piggelin kl 07 ;) ) och sedan städa köket andra halvan av dagen
Fredag - Åker med familjen till Katherine
Lördag - Åker med Greyhound (buss) till Darwin
Söndag - Reunion med min reskompis/jobbkompis/rumskompis från Perth samt lite förberedelser för...
Måndag - TAR FLYGET TILL BALI!

Kommer vara på Bali i två veckor -stackars mig för det är så dyrt att vara i Darwin så jag fick lov att boka ett flyg med jättebra pris (ca 1800 SEK tur och retur) och hänga i billiga Indonesien istället - tills mitt flyg till Perth går!
Mohahaha!

Jag ska vila, yoga, äta mumsig mat, njuuuuuta av att vara ledig. Oj vad jag ska njuta! Säkert dyka lite och simma massor och sen får vi se! Kommer åka till ön där en svensk dog i somras pga att han drack någon inhemsk sprit som tyvärr var metanol. Inte bra. Jag kommer inte dricka någonting förutom vatten på flaska. Kanske juice. *partey*
Men alla (som jag frågat) säger att Gili Islands är bäääst om en vill slappa och "bara vara" vilket är exakt vad jag känner för mest av allt! Kanske åker någon annan stans också, time will tell ;)

Har liite separationsångest nu, har inte riktigt funnits någon tid att fundera för mycket över det. Sen borde jag ju börja vänja mig vid det kan en ju tycka, att säga hejdå och kasta mig iväg.
Nu kommer jag inte jobba på typ två månader (mer korrekt: förhoppningsvis kommer jag ha ett jobb igen om två månader). Glida omkring och termitisera på vänner härborta. Och sen på lilla mamma! Hehehe... Nejdå. Jag ska inte bara ta. Jag ska ge också. Goda råd och diskhjälp ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar