tisdag 26 november 2013

Upp, upp och ivääääg!

En natt i Katherine, bodde på hostel i ett rum med två killar från tyskland (varav jag pratade med en av dem) och en från italien (som jag pratade mest med, första italienaren jag mött som varit "normal", har iofs bara mött två onormala förut).
Rummet var såååååååååååå stökigt när jag kom, C som skjutsade mig såg helt förskräckt ut och undrade nog om jag skulle överleva :P Men det gjorde jag ju!

Vidare med buss till Darwin där vi har typ-cyklon-varning men verkar just nu som att det inte blir ngt (lördag kväll 22.00).
Hann vara i Darwin i 4 minuter innan jag fick en stalker, aka taxichauffören som körde mig till mitt hostel (efter att först ha kört mig till fel). Orkar verkligen inte med män(niskor) som tar minsta lilla trevlighet som en invit. Det positiva var att eftersom jag fick hans nr kunde jag ringa och bli körd rätt, när jag insåg att han kört mig fel. Nackdelen är att han vet vart jag bor... och har mitt nr... men han är ofarlig, bara en vilsen liten själ i den stora världen!

Bor i ett rum med två andra tjejer som ska till Bali och en australiensisk tjej från Melbourne.
Vaknade 4.45 av att fönstrena skallrade i åskan. Det pissade ner och mina kläder hängde ute för att "torka".
Nattfunderingar: Undrar vad som kommer hända med cyklonen, känns lite läskigt med åskan har aldrig varit med om att den är så hög! Nu skakar tom min säng! Åska gör mig lite rädd så just nu känns det som att vi borde uppsöka skydd typ haha! Har en burk med kokosfett så jag borde överleva några dagar ;)

Vaknade upp kl 6 o allt var lugnt, regningt bara. Gjorde 100 nödiga o mindre nödiga saker medans mina roomies sov till 9.
Åkte o träffade Laura vilket var awesome! Pratade om allt som hänt, träffade hennes nya coach kompisar o allt slutade i älta ozzy-style: en stor "pre-cyclone"-night out som började 2.30 (14.30) - kl 11.30 (23.30) hade jag fått nog och gick tillbaka till hostelet där alla flyttats till grundnivån pga cyklonen som nu var "inställd" så jag fick rummet för mig själv. Huuuuur sweeeet!!
Riktigt bra dag, så gött att träffa Laura igen och prata om allt som varit och som komma skall :) Hon är grym! Och vara ute och parta med Australiensiska hunkar som kan dansa när de är onyktra - kingelilongkväll ;)

Måndag, kände mig lagom "special"/"speciell" (uttryck från en av vinrankskillarna som sa att han alltid kände sig "special" dagen efter) men tog en promenad genom city och tillbaka genom parken vid hamnen (typ). Sen checkade jag ut och gick på bio, 2,5 timmar Catching Fire, helt ensam i hela salongen och filmen var sååå bra!
Gled omkring o fixade grejer, träffade Laura en 10-minuter innan hennes jobb och sen tog jag shuttle-bussen till flygplatsen! Moooot Baaaaaliiiiii!

Efter 2,5 h med planets enda barn med ben precis lagom långa att sparka mig i ryggen heeela vägen, landade vi! Tog en taxi till ett hostel i Kuta, ett dorm room för ca 9$ var ett typ dubbelrum jag fick för mig själv! Win! Kom hit när det var mörkt så ganska spännande nu att se hur allt ser ut! So far: grönt och massa tempel ;) fick en "continental breakfast" vilket var 2 toast, smör (eller margarin :-O ) en klick sylt och kaffe/te. Haha! Och juice! Jag glömde juicen (för den drack jag upp ;) )

Klockan är 6.39 o jag väntar på taxin som ska ta mig till hamnen, där blir det speed boat till Gili Islands!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar