fredag 6 juni 2014

14 månader senare...

Nu närmar dagen sig med stormsteg - när jag sätter mig på ett flygplan för förhoppningsvis sista gången på ett bra tag! (Dåligt för både miljön och mitt psyke att flyga :P)

Med lite lagom perspektiv på vad den här långresan har varit så kan jag kort sammanfatta den som den värsta och bästa tiden i mitt liv!
Jag har blivit en lite gnällig, pessimistisk och tröttare människa men känner redan att en hel del detoxats bort och sen hjälper det säkerligen att umgås med mina favoriter under en sommar :)

Jag har också fått en annan bild av Sverige, både klimatet (hur överlever vi vintern e g e n t l i g e n ???), människorna och hur himla bra en del saker funkar i landet där en är en del av systemet!

Min asienresa har varit en intressant final där jag mest längtat hem, även om jag haft fantastiska episoder. Trött på att resa själv, trött på att vara vit tjej i muslim/kines/extra mans-dominerade samhällen, trött på att fatta beslut och SJUKT TRÅKIGT att bli sjuk och inte få dyka mer.

MEN yoga retreatet var värt allt annat elände, kommer utan tvekan försöka åka tillbaka i framtiden!
Detoxen var också bra, även om det kanske inte i sig är en passage att tänka "wow" om (fasta i 7 dagar med "ler"- och psylliumdrinkar och tarmsköljningar var nästan så superawesome som det låter) så mår jag i efterhand SUVERÄNT så nyttan av det är "wow" plus att jag fått mycket matnyttig information om sådant som jag visserligen läst och hört om förut men uppenbarligen behövde få levererat i ett annat paket för att verkligen f a t t a! (För er nyfikna kan jag kort säga; köttindustrin, nedskräpning och utfiskning av haven, vad vi mår bra av och borde äta mer av - vilket grundat i dessa tidigare ord borde vara lätt att lista ut INTE är från djurriket ;P)

Med mig närmast i hjärtat kommer jag alltid ha de människor jag mött och även de fina hästar som gjorde allt för oss på boskapsranchen! Och ni därhemma som jag aldrig kommer sluta tjata om hur viktiga ni är för mig! Några av er har varit obeskrivliga stöd under hela vägen och för det är jag evigt tacksam ♡

Ni som följt mig på bloggen - hoppas ni haft kul :) Ibland kanske det blivit lite för mycket "dagbok" över det hela, fast å andra sidan är det ju de smaskigaste delarna... ;)
Tills nästa resa önskar jag er alla ett fantastiskt liv och tackar ödmjukast för att ni velat följa med på äventyret :)

Nu: mot Bangkok
Söndag: mot Stockholm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar