fredag 31 juli 2015

Dag 3 (eller 5)

Hej hej!
Nu ar det fredag har, och jag har haft tre dagar av behandlingar och medicin. Ja, vi ar alltsa pa ett Ayurvediskt "sjukhus'' typ. Sa man far traffa en doktor som gor en plan hur man ska ma battre (bast?) och sen far man en massa Auyrvediska mediciner som de gor har pa plats samt en timmes behandling varje dag. En behandling ar typ... Massage med massa oljor, att andas in jattestark rok och sedan nastan krakas upp sin frukost for att man maste nysa med munnen full... Ja just den delen kanske inte ar inkluderad men..
Sen ar det yoga av olika slag 3 ganger om dagen, varav en ar vad vi kallar 'sleeping yoga' dvs alla sover typ och vissa snarkar sa hogt att det inte gar att hora yogin!

Men min favvo ar Kalari, det ar en form av Marshall arts (kampsport) som man gor i en slags kallare och man blir assvettig och dundertrott! Mkt mkt bra! Sa det gar jag pa varje dag och det for jag for min doktor!

Sen far vi massa Ayurvedisk mat, men menyn ar inte individanpassad vilket jag trodde. Men det kan nog ocksa bero lite pa vilken form av behandling man ar har for. Jag vill mest stressa ner och fa lite battre kontroll pa mitt humor. Men manga ar har for tre veckors detox och grejer!

I alla fall asmkt trevligt folk har, sa kommer inte bli ledsen nar min van aker!
Valdigt ny upplevelse att aka nagonstans med en kille, som tjej blir man direkt helt osynlig och ingen pratar med en? OBS menar nu pa flygplatser och sant. Blev hogst osugen pa att nagonsin bli ihop med nagon och fa hela sin sjalvstandighet och identitet i offentliga sammanhang tagen ifran en.

Ps. Tva personer har fragat om jag ar fran Australien! YAAAY kanske lyckats plocka upp lite ozzy dialekt anda!? HOPPAS! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar