onsdag 23 april 2014

London-Bangkok

Efter en mkt värd natt på ett hotell nära Gatwick airport (med ett gym! :D ) där jag råkade stå i duschen och dansa när städerskan slog upp dörren till rummet (blev kanske lite överexalterad över att ha ett eget rum+badrum för första gången på ganska länge.. oops) åkte jag tillbaka till flygplatsen. Där checkade jag in på mitt flyg med Emirates som visade sig vara typ det lyxigaste jag någonsin färdats i! Bra benutrymme, värsta fina middagen, widescreen-TV, laddningsuttag där min svenska (!) laddare passade mm. Kingelikong! 

Dubais flygplats är ju ett rejält bygge! Min gate var i en anna byggnad än huvudbyggnaden och dit fick jag åka tåg. Sen kom vi in på grundnivån som bara var en gigantisk hall med typ 20 meter i takhöjd och ett vattenfall och fontäner bakom en hissanordning. Och stora silvriga pelare överallt! I Dubai finns $$ 4 sure!

(hotellrummet i London)

Nästa flyg gick bra och var också Emirates men inte lika överväldigande badande i lyx ;) Plockade ihop mina grejer på Bangkoks flygplats, tog en taxi till företaget som ska transportera mig till Koh Tao inatt och svettades så sjuuukt mycket (typ 35 grader och ångbastu här) så jag checkade in på ett hostel i 5 timmar för att kunna duscha av mig och byta om. Så. Värt! + att de har gratis wifi och aircon och jag kan sova några timmar (vi är sex timmar före här men känns som att jag sovit kanske 3 timmar detta dygn). Zzz :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar