fredag 25 april 2014

Bangkok-Ko Tao

Hej hej!
Så mycket för den inbillade ensamheten... Vad som kan tyckas märkligt för andra, "hur kan du resa ENSAM??", och som även en själv kan ställa sig frågande till ibland, "ska jag verkligen vara helt ensam nu??", känns så himla icke-existerande så fort en kommer in på ett hostel och får minsta kontakt med andra backpackers. Då blåser nästan allt den där känslan av ovald ensamhet bort. I en backpackers värld är det minst lika normalt att resa solo som två. Att vara singel är mycket vanligare att vara par, och att bounda med en främling på tio minuter är snarare standard än konstigt.

På bussen polade jag med min franska divemaster-granne, så fort jag kom av båten (där jag sov och därför inte var mottaglig för konversation) hamnade jag på ett flak med andra dykare varav en tjej från Tjeckien som bestämde träff med mig lite senare. Var även två fransmän, två svenskor och en tyska på samma bilflak och vi träffade på de två fransmännen lite senare och tog en taxi tillsammans till andra sidan ön för att snorkla med bebis-revhajar!

Vattnet är typ... 28-38 grader varmt, om inte varmare? Först svettas en sönder på land, sen efter ett tag i vattnet får en gå upp på land och svalka sig! Heeeeelt galet!

Efter 1,5 timme kvällsyoga (somnade typ sex gånger) blev det tidigt i säng för att vara redo inför morgondagens resque-dykkurs!

ps jättesvårt att hitta wifi (som funkar) här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar