lördag 8 februari 2014

Streaky Bay

Buss, tåg, buss, buss, ny buss pga att den tidigare gick sönder (ingen ac = fail i +35°) sen bil till min nya chefs (M's) hus. Blev ca 30 timmar från start till "mål"!

Han bor ca 25 minuter utanför den lilla staden Streaky Bay med sin familj, ett får, sju (kanske fler?) hundar, fyra katter och höns. En mysig liten gård med en husvagn där jag bor! Dvs sover, för mellan 10-21 går det ej att vara i den pga att den är asvarm!

Både M och hans familj (fru och tre barn varav två bor hemma och är ca 15 år?) är trevliga och lättsamma. M verkar ha en bra inställning typ "låt oss gå nerför gatan och le mot alla vi möter" men jag vågar inte säga att han är toppen än - har gått på för många nitar under denna resa, haha!
Finns inget Wifi, kanske kan låna internet i nödfall (det visar sig).

Denna vecka, tis-fre kommer vi turnera runt här nere i SA. Nästa vecka börjar vi jobbet på stationen Mt E som är tre veckor. Det är ganska stor skillnad på detta jobb och mitt andra stationsjobb, jag är nu med i ett "contract-team" dvs en farmare hyr in contractors för att göra jobbet de veckor som behövs. Mitt team är litet, dvs jag och M, och vi graviditetstestar, draftar (dvs sorterar) och badar får i kemikalier.

Nog med info om det. Idag (lördag 8/2) var det sjuuuuukt varmt. Vinden var lika varm som en bastu så vi (familjen + jag) åkte till en avlägsen strand och snorklade och simmade. Vattnet var kyligt, kanske 20 grader? Väldigt uppfriskande ;) Sen grillade M och vi åt jättegod lunch samt såg en ascool säl som hoppade omkring i vattnet! Stranden var nedanför en brant klipp-slänt så uppifrån där bilen stod hade vi grym utsikt!
Sedan åkte vi till en sälkoloni och spanade på de tjocka korvarna (aka sälarna) som vältrade sig i värmen och hade en allmänt lat dag!
Sista stoppet var en surf beach där M och sonen skulle surfa, jag försökte simma men vågorna hjälpte inte till plus att det var såååå kallt (nästan minusgrader, haha! Nejdå.. men knappast över 17...) att min kropp nästan hamnade i chock! Hehe...

Kom hem ganska sent, åt lite kvällsmat och sen dog jag i min säng kl 9 haha!

South Australia är väldigt torrt just nu, allt gräs är gult och det brinner lite här och var (dock inte här :P). En spjutfiskare (heter det så?) blev uppäten av en haj igår.

Hejdå!

Surfstranden (detta var på em när det inte var 40 grader varmt längre!), Satch (hund, ej råtta, sjukt söt när en lärt känna henne men rätt retlig innan :P) tyckte vi var konstiga som kollade på korvar, morgonpromenadsvy, sälkoloni

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar