söndag 16 februari 2014

Fårjobbs-roadtrip, yeah baby yeah!

Hej!
Imorse (11/2) kl 6.30 åkte vi iväg hemifrån till första jobbet; Ca 2 000 får skulle graviditetstestas (görs med ultraljud). Efter 1 1/2 timme var vi framme, satte upp fållan och vår "crush" inomhus (i en stor lada) - tack och lov för det var typ 40°C ute! Även om det var varmt inne också så gör det stor skillnad att inte stekas av solen!

Det luktade får, ganska gott faktiskt! Fick mig att tänka på en fin lammbit från Lammet & Grisen, haha! Får är snällare än boskap, mindre (nähä!) och till viss del lättare att hantera. Det är mitt första utlåtande, det kan komma att ändras ;)

De som ägde stället var jäääättesnälla, börjar nu tro att människor här faktiskt över lag är toppen och jag hade maximal otur att träffa 3 st i raken som det inte funkade med alls!
Så... roadtrip. Efter detta jobb åkte vi till Cleve, ca 1 1/2 timme bort, och checkade in på ett motel/hotel! Här kommer det gaaaalna;
- jag har eget rum med två sängar
- jag fick välja vad jag ville till middag (tog lax för typ 30 $ :P )
- om jag ville fick jag ta efterrätt
- fick kaffe på maten (decaf mamma ;) )
- jag får beställa vad jag vill till frukost! Eftersom vi åker så tidigt imorgon missar vi buffen men jag frågade om de kunde koka två ägg åt mig och det gjorde de :D  Helt underbart känner mig såå bortskämd! M tyckte min extas var väldigt underhållande och sa att jag skulle passa på att njuta nu för när vi ska vara 3 veckor på stationen kommer det bli andra bullar. Så jag njuter :D

Dag 2 (12/2) gjorde vi ett jobb med jättefluffiga fina får, sen hade vi långlunch pga inställt jobb och sen ett jobb med damp-får på em. Båda ställena hade jättesnälla bönder!
Soft dag! Sov och åt på samma ställe som igår, i Cleve. Like!

Dag 3 (13/2) gjorde vi ett jobb med ca 1100 får och var klara innan lunch så vi åkte hem pga inställt jobb på fredag! Sweeet! Livet är hårt ;) Njuter så mkt jag kan för nästa vecka börjar allvaret... :P *lite rädd* haha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar