torsdag 6 februari 2014

See ya Maffra!

Hej!
Om tre timmar sätter jag mig på buss ett av tre (samt ett tåg) för att ta mig till mitt nya jobb!
Packningspaniken har slagit till lite, men eftersom jag ännu inte försökt stänga väskan så antar jag att den riktiga pärsen kommer sen... Lyckas ALLTID skaffa mig för mycket saker när jag är på en plats längre än.. En dag. Fick en del kläder av en annan backpacker, rååkade handla typ 10 plagg för 100 kronor på en second hand affär... Jaa livet är svårt ibland hörrni (och kläder är det som tar upp mest plats i min väska)!

I nuläget vet jag inte när och om jag kommer ha wifi under denna strapats. Det vill säga från att jag lämnar Maffra tills dess jag kommer tillbaka hit om 4-5 veckor (har bestämt mig för att spendera mina sista veckor här innan mitt VISA går ut och jag flyger till Bangkok från Melbourne).
Men hör ni inget så får ni tänka; inga nyheter = goda nyheter ;)

Såklart blir jag ju glad om ni hör av er, min mobil funkar på helgerna och kanske i veckorna när vi är ute i bushen! +61497780114

Och har jag INTE wifi så kan ni ju räkna med ett tre sidor långt inlägg här när jag väl kan ladda upp... Höhö.

Puss och kram, hunden full med amalgam ( jag hörde fel på låten "Mamma sa" med Maskinen. Trodde se sjöng "hunden full med amalgam så de får in sitt lands kanal" men det var ju munnen... Hade annars varit bra med en hund full med amalgam? Eller?)

Juste kom på att någon kanske undrar om jag är nervös inför nya jobbet. Och ärligt så är jag inte det just nu. Jag var det för några dagar sedan, och kommer ha fetpanik precis innan. Så funkar jag!
Men eftersom de ringde till HR (stationen i NT) och frågade om mig och de uppenbarligen måste tyckt att jag var bra nog, så gör jag som jag gör ibland och litar på andras omdöme framför min egen bedömning av mina förmågor. Sen gör jag så gott jag kan, utan att slita mig själv i slamsor (learning by doing, 26 år gammal och har lärt sig något av livet! High five!) och mer än så kan och vill jag inte göra :P

1 kommentar:

  1. Hahaha åååh hunden full av amalgam!<3

    Megastort lycka till, du kommer kicka fårfarmen precis som du gör med allt annat!

    Kärlek!!

    SvaraRadera