tisdag 28 januari 2014

En veckas koskit och kommande jobb!

Hej!
Jag har nu varit komjölkare i sju dagar, så känner att jag har rätt att få utvärdera detta yrke. Typ ;)



+ Jag gillar att det är två skift, som är relativt korta!
+ Gillar att gå upp tidigt och komma igång
+ Lättförtjänta pengar

- Kor är jobbiga (sparkar och trampar omkring och är allmänt störiga)
- Man luktar kobajs och får kobajs på armarna och det svider och gör ont
- Det är monotont och otroligt ostimulerande
- Flugor...

På andra sidan vägen från gården

Här kommer jag körande 2 ggr/dag
Jag kommer inte vilja jobba med detta mer efter dessa två veckor :P Men glad att jag testat såklart!
Det har dessutom blivit ASVARMT igen och flugorna älskar detta, jag hade seriöst 1 mm ifrån ett riktigt ADHD-utbrott igår när jag höll på att spola av planen och flugorna försökte bygga bo i min näsa och flög i svärmar kring mitt ansikte. Ewh.

MEN misströsta icke, idag köpte jag världens bästa grej: ett flugnät! Kände mig som Harry Potter måste känna sig under sin osynlighetsmantel, typ;

Så åtta dagar kvar, sen...



... åker jag till South Australia där jag fått ett jobb på en FÅRFARM



Såå nöjd, är typ en ziljon backpackers här just nu som alla är helt desperata efter farmjobb! Jag har sökt måååånga, men så hittade jag det här jobbet o ba "nej nu ska jag skriva helt ärligt varför jag vill ha det här jobbet. Inte som alla andra skriver (och även jag), om hur himla reliable och strong och high work etic de har". Och så svarar han och erbjuder mig jobbet! KIIIING!

Fakta: Det är 3-4 veckor, jag får 150$/dag och det ingår boende och mat. Jag är ledig helger och jobbar ca 7-6 varje dag med lunchrast. Det är en aaaaasstor station tydligen, men tror vi kanske är 3-4 personer som kommer jobba.
Det jobbet börjar 15/2, men kanske att jag kan få jobba lite innan om jag kommer dit tidigare (kommer förmodligen åka 7 eller 8 februari).

Pratat i telefon med han som kommer vara min chef och han verkade såååå snäll, trevlig och rolig! Sa att det var väldigt relaxed med kläder osv, typ "köp inte en akubra-hatt för 170$ det räcker med en keps" haha! :D

Glaaaad tjej!

3 kommentarer:

  1. Vad skrev du för hemligt i din ansökan (bara nyfiken).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är lugnt pappa jag tror inte att du kommer att missbruka informationen!
      Jag skrev typ att mitt mål under mitt år i Australien varit att komma så långt bort från mitt skrivbordsjobb jag hade hemma, och att jag ännu inte varit i South Australia och gärna ville se den delen av landet också :) Typ... Hade x antal stavfel (tack värdelösa smartphone-tangenter) men ja... Tydligen så är inte perfekt alltid det bästa :D

      Radera