fredag 31 januari 2014

En vecka kvar...

... och sen var det dags att åka vidare!
Jag älskar känslan av att vara på väg, har svårt att beskriva vad den gör med mig förutom att den dövar all min rastlöshet och lägger sig om ett fluffigt moln kring allting! Fast ibland hatar jag det också, såklart. Kärlek och hat ligger nära varandra ;)

Änioei...

Här är min lilla lagoma rutt som jag ska ta för att komma till staden där min nya chef bor! Sen ligger själva stationen 4 timmar därifrån, förmodligen norrut...

(A) Maffra - (B) Melbourne, 3 timmar
(B) Melbourne) - (C) Adelaide, 9 h 45 minuter
(C) Adelaide - (D) Streaky Bay, 10 timmar

Känns ju väldigt excalterande!
Jag föredrar buss framför flyg, för att få känslan av hur stort landet är - även om jag sover bort det mesta av restiden. Okej - jag föredrar buss för att jag sover så sjukt bra på bussar. Förutom om någon sitter bredvid. Sist så vaknade jag av att någon hade sitt huvud på min axel *person i min privata zon-larm* Men sånt kan ju hända även den bäste...

Så nu är det 10 mjökningar kvar (uppskattningsvis) innan jag kan casha in och dra vidare!

Seeya!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar