måndag 30 december 2013

Vardag fast ändå inte

Cha cha bloggän!
Kände ett välbekant kli i fingrarna som bara kan betyda en sak: skrivlusten är tillbaka! Tjohooo!

En liten update vad som hänt den evighet som passerat sen sist jag klämde ur mig några krumelurer;

Julen var lugn och stillsam, var i kyrkan på morgonen med familjen (de två yngsta sönerna är hemma) vilket - trots att jag inte är direkt kristen - jag verkligen uppskattade! Fick nattvarden, lite läskigt? Och coolt.
Får en att tänka efter, reflektera (som jag iofs gör ändå tills min hjärna kokar i sina egna vätskor) och ja.. se lite större än till eventuella paket under granen! Och då menar jag inte att börja tänka på att Jesus faktiskt (inte) föddes på julen och gav sitt liv för att förlåta våra synder, eller hur det nu var. Men det är ju upp till var och en att fundera över vad som EGENTLIGEN ÄR VIKTIGT/GÖR EN LYCKLIG/VALFRI GREJ HÄR I LIVET.

Julafton (dvs 24/12) och typ tre dagar efter hade jag en sömnstörning. Sov hela natten + 2x2 timmar under dagen. Var konstant trött. Sen tvingade jag mig själv att sluta äta choklad och sedan dess är jag vaken hela dagen! Tror det var delvis en mental trötthet efter min tid på stationen då jag inte hann tänka alls + lite annat, men socker är skit. Min kropp hatar det, synd att det är i så många saker som jag tycker om... ;)

Har hittat ett gym med 5 dagars gratis provträning men säljarna där är bestar! Ringer och kastar erbjudande efter en som är för bra att tacka nej till - förutom att jag inte kommer vara här och kunna använda kortet... vilket jag inte sagt. Ljug aldrig. Varje gång jag lyckas ljuga (händer typ en gång var femte år) så hamnar jag i trubbel :P

Men har lite roliga träningsmål och känner mig taggad! Simmar och springer och cyklar, övar mig för att kunna stå på händer och så det vanliga... ben, rygg osv, men kör med min kroppsvikt istället för vikter! Räcker gott och väl vill jag lova ;)

Förutom träning så kollar jag på Fringe (såååå bra, samma som gjort Lost. Genialisk. Blir bara bättre och bättre. Vill aldrig att det ska ta slut men kan inte sluta kolla. Åååååh!!),
läser Khaleid Husseinis senaste bok ('and the Mountains Echoed', gripande, fantastisk och hjärtskärande som hans andra böcker, kan inte läsa fort nog för att få veta vad som händer härnäst! Briljant författare som väcker många många tankar)
och spelar Candy Crush (mobilspel, beroendeframkallande men finns ju värre saker att vara beroende av känner jag ;) känslan när en får ihop två "superkarameller", oh yeah!).

Nog.
På onsdag lämnar jag detta bakom mig, och möter upp mamsen och T vid midnatt! Gaaaah!! Kommer typ svimma för att det kommer kännas så sjukt att ha dem här?! Ser såklart fram emot det jättemycket!

Hejsvej!

Bild: på väg hem från gymmet, ser Perth skyline i horisonten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar