lördag 27 juli 2013

The Pinnacles

Hej hej på er!
Idag har vi varit ute på äventyr hela dagen; roadtrip!
Vi åkte upp till the Pinnacles ca 3 h norr om Perth, bra musik, bra skämt och bra stämning rådde i bilen!
Sen spårade allt ur när vi åkte två varv runt parken med ashög musik och spanade på asiater, men det var med glimten i ögat och jag tror ingen blev jätteupprörd :P

The Pinnacles är ett område med massa stenformationer som ser ut som.. stubbar? De tror att de kommit till genom att sand blåst över träden i öknen, och sedan urholkat dem och fyllt dem med någon form av speciell sand och nu är de "fast"... herregud jag borde söka jobb som tour guide efter denna extremt korrekta och vetenskapliga förklaring känner jag!

Därefter åt vi mat i en allt-i-allo-shop i Seaville där de hade restaurant/mataffär/postkontor/systembolag. Därefter var det 4WD på agendan, OMG! Vi körde typ ner för en klippavsats, studsade upp och ner i bilen och skrek som på en berg-och-dalbana! Det var sååååå kul, skrattade konstant i 1 timme tills jag började ASGARVA när Richard körde av vägen och fastnade!! Hahahaha!! Killar och deras testosteron.. :P det kom en mötande bil o han tyckte det var lämpligt att ge upp hela vägbanan till förmån för denne... smart! Så det slutade med att de fick dra loss oss, sen tömde vi däcken för att komma igenom den sista delen av tracket och åkte hemåt!

Mkt bra dag, ikväll är det fest på gång (igen) men vi får se hur engagerad jag tänker vara i det ;)

(1: the Pinnacles, 2: bilen sitter fast... 3: regnbåge! 4: vägen i bushen)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar