måndag 22 juli 2013

Regnbågar, snigelslem och indisk rappakalja

Hej hej!
Här händer inte mycket utöver det vanliga; jobbar i regn/storm/solsken och önskar att det kunde blixtra så att vi får extra rast (vi får inte jobba om åskan går pga ståltråden). Men ingen blixt eller åska än så länge... däremot mycket sniglar och spindlar som lever bland vinrankorna, känner hur det kryper i alla skrymslen och vrår efter en dag på fältet!

Det bor förresten en redback-spindel bakom vår spis! Det är den giftigaste spindeln i Australien :D har nog skrivit detta förut men påminner om att en bara dör/riskerar att dö om man är mkt gammal eller mkt ung (=bebis).

Indierna kacklar som aldrig förr och helgen har varit underbar men kort!
På onsdag/torsdag åker vi till Perth och Rickard eftersom vi fått ledigt ons-fre! Ska bli såååååååå awesome att träffa honom igen! Wiehooo! Och vara ledig... :)

Mina händer är bättre, eller var.. de börjar trilskas för att vi började jobba med hårdare vinrankor igen :( och får skitdåligt betalt. 24 $ för en rad med typ 80 rankor. Jag gjorde typ 1 1/2 rad på 2 h i fredags men då var jag på rysligt dåligt humör och klämde/rev/stack mig typ 50 gånger, mina tumavtryck nöttes ner och började blöda och allting kändes trasigt och eländigt ;) (obs, kan förekomma vissa överdrifter i detta stycke när det gäller mina förslitningsskador :P )

Bilden är en blandning av mat (blötläggning, pannkaksstekning), virkning, regnbåge, ingången till mitt gym och spöregn här utanför förra helgen! Och så mitt lilla fejs och jag, men den förklaringen kändes lite överflödig :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar