måndag 1 juli 2013

Lamm love

I fredags såg jag det sötaste jag sett på lääänge, två små lamm som hade ett race från ena sidan av blocket (dvs område med vinrankor) till sin mamma som var på andra sidan. De såg såå lyckliga ut där de skuttade fram så snabbt benen bar! Bara ca 5 meter från där jag stod.. är gott om distraktioner på jobbet när vi har ca 100 får och de flesta har två lamm mellan 1 dag och 3 veckor gamla!

Tack och lov för helg, mina händer började domna igen! Igår (söndag) är det toppenväder, jag var uppe kl 6 och var nere vid havet när solen gick upp - livskvalitet de lux! Sen blev det jogg och benpass på gymmet, raw food pizza till lunch (succe!), en liten strand hajk vid eagle bay och dagens grand finale när vår housemate (indisk kock) lagade en hel jättegryta med butter chicken! Jag dog matdöden, både fysiskt och psykisk! Fy katten vad gott det var och jag åt såklart tills magen stod i fyra hörn ;)

1 kommentar: