torsdag 11 juli 2013

Gott och blandat

Hej hej!
Dagarna och livet snurrar på här! Detta har hänt sen sist (ev innan sen sist, har inte riktigt tidsuppfattningen i ordning)
# 3 pers har slutat och 1 har fått sparken från vårt wrapping team, så nu är vi 6 st kvar och vi kommer inte få sparken fick vi veta idag! Kul!

# vår indiske vän/housemate fyllde år i tisdags och frågade mig vad jag ville ha för tårta - på hans födelsedag! Jag la in en beställning på choklad och grädde (argumenterade inte alltför mkt om att det var Hans och inte Min födelsedag ;) ) och det blev en black forest! YUM!!

# i tisdags var det skitjävel-väder, regnade HELA dagen och jag var dyngsur, min ena stövel var en pool (rann in ovanifrån och eftersom den inte läcker kom inget vatten ut :'( ) och det blåste och var såååå kallt!! Ville nästan dö men tack vare drömmar om tårtan (föregående punkt) tog jag mig igenom dagen! Jag och Laura sjöng sånger om tårtan och när gnället blev för högt sa vi bara "birthday cake" :P

# vi har en tillfällig indier till i huset, han är snäll och pratar lite mindre än den första - tack och lov!

# det är kallt och blött här nu, men har haft ovanligt fint för att vara vinter tills nu så borde ej klaga! Men vad en borde och vad en gör är två heeelt skilda saker... .. . .. :D

# vår pruning-vän Struan hade födelsedagsfest i lördags, med tema från filmen the Great Gatsby. Utan att ha sett filmen eller ha någon koll på vad detta innebar köpte vi kläder från Salvos och var riktigt snygga. Som tur vat köpte vi inte grisdressar :P Men det var så hemskt kallt, bara ben är inte riktigt på agendan här just nu och min klänning var sååå kort (fjortis-kort!)! Men men, ibland får en bjuda till :P

# fick ett par begagnade regnbyxor idag av en farbror som hheter Ken! Han sparade mig en hel del misär och pengar, vattentäta brallor für alle! Han ansvarara för typ pelarna och stålvajrarna, och råkade höra oss tjejer gnälla lite över kvaliteten på/avsaknaden av regnkläderna :)

Lägger med lite bilder, dels från festen (snarare förfesten jag och Laura hade hemma) och även några vinrankor så att ni kan se före och efter wrapping! Solklart ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar