måndag 29 juli 2013

Finaldag i Perth

IDenna dag har varit helt makalös!
Sista dagen i Perth, söndag, började officiellt kl 9 när vi (Rich, Sarah, jag och Laura) hoppade i Richards spa (aka Jacuzzi)! Lördag kväll hade Rich ett house party men jag gick och la mig efter bbq och uppstädning efter denna... väääldigt trött efter en lyckad dag i bilen :)

Tillbaka till sönsagsmorgonen...
Det hela började som ett skämt men "why the h*ll not" som blev något av dagens motto... Solen sken, det var ca 18 grader i luften och vattnet var varmt - öl/annan kall dryck vart kronan på verket och vi alla njöt till 100% av livet och blev kvar i spa't till 10.30!
Vid 11 åkte vi alla i the monstertruck/the beast/Richards jeep till chokladfabriken där det intogs cheescake/mudcake till 2a frukost... haha! (Jag nöjde mig med lite glass ;) )

Sen var vi ännu en gång tvugna att säga hejdå till Richard och hans hus... bläää! Men 45 min senare fick vi säga hej till Nicky, Mike, Rusty (hunden), deras yngsta son Daniel samt Nickys föräldrar! Vi fick roast och rostade grönsaker och världens godaste gravy och maten var nästan lika underbar som sällskapet! Jag är så tacksam att ha dessa människor i mitt liv, så mycket värme! Får se om jag lyckas träffa dem på vår väg norrut, eller om det blir till jul nästa gång..!

Och är fortfarande helt mållös över hur livet tar en till ställen och möten med människor... det är vad jag älskar med att resa! Att hamna i ett sammanhang och inse hur annorlunda det kunde varit och hur otrolig slumpen och tillfälligheten är!

Mätta och mkt belåtna styrde vi Magman söderut för att åka hem, höga på endorfiner och fyllda med tacksamhet efter en otroligt lyckad helg!

För min del var det en enda lång succe från jazzkvällen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar