onsdag 12 juni 2013

Smashed

fin soluppgang over vingarden i tisdags, min fina mossa som fick lana skyddsglasogonen, och lunch i graset!
Nu har jag haft mitt nya jobb i 8 dagar - raknat de dagar da vi faktiskt varit ute pa falten och beskurit vinrankor.
och...
Jag ar DOD!!
Herregud jag ska aldrig mer klaga pa ett kontorsjobb (vet att jag kommer gora det om jag hamnar pa ett kontor igen meen... ;) ).
Har sa ont i mina hander, varker i ryggen, armarna ar helt kraftlosa och anda sa sager var big boss Brian att vi ar for sloa och maste bli snabbare annars far vi sparken hela bunten! Tur att var supervisor Glen (haha, hur kul att heta Glen?! Och nej han ar inte fram Goteborg utan fran NZ) inte tycker att vi ska fa sparken utan fa kampa pa och bli snabbare (och starkare)...

Just den biten gillar jag inte, att kanna att man ar under avskedningshot hela tiden.. Jag menar, jag gor sa gott jag kan och tyvarr ar jag inte megastark och kan klippa av alla grenar pa en sekund! Men Glen sager att vi tjejer ar OK och inte behover oroa oss... Jag ar iaf snabbare an vissa killar :)

Mina ambitioner att ga till gymmet har jag lagt pa hyllan nagra dagar, vill inte overdo it och bli sjuk eller natt.. Aven om det sakert ar jattebra att komma ivag och rora pa sig pa andra satt an pa dagarna, sa ar man inte sa kaxig efter 8 timmars klippande, slitande, piskande (vi ser sjalvmordsbenagna ut med rispor pa underarmarna och i ansiktet)...

Meeen jag ar glad att ha jobbet och det var precis det har jag ville nar jag satt dar pa kontoret och langtade ut! Sa jag vill inte klaga, konstaterar bara fakta... ;)

Och damn vad vi kommer vara starka och ha harda armar nar detta ar over.. Kommer aldrig vara for klen for nagonting, nagonsin!
En kille (Adam fran London) ar en riktig whanker (dvs gnaller och klagar), men han ar saaa rolig och att lyssna pa honom nar man jobbar ar som rena underhallningen.. Han sa att han aldrig mer skulle acceptera att nagon tjej sa att de inte kunde gora nagonting "for att de ar tjejer" efter att ha traffat oss 3 tjejer som ar i teamet. Hehe!
 
Vingarden och vinrankor fore och efter beskarning
Sa livet just nu ar typ: jobba, sova, ata.
Men det ar gott att leva!
 
Nu ar min internettid slut men tack for alla kommentarer! Kommer inte hinna svara er nu men jag blir jattejatteglad att hora av er och vad ni har for er!
 
Det ar kallt har pa mornarna, typ 4 grader sa man far ha mossa pa sig... Sen blir det varmt, om det inte regnar! Men om det ar mulet blir det iofs inte lika kallt heller... ;)
 
KRAM pa er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar