lördag 15 juni 2013

Besegrad

Denna vecka har jag fått uppleva vart mina gränser går, iaf när det gäller fysiskt arbete. Återhämtade mig bra efter onsdagens chock-ansträngning men mellan tors-fre var det inte tillräckligt (trots ca 10 h sömn) och gårdagens arbetspass var ett helvete från början till slut. Varenda gång jag använde armar/händer så gjorde det sååå ont, jag var långsammast av alla men är sjukt stolt att jag inte gav upp och la mig ner och grinade. Var rätt nära x antal gånger! Blev även stucken/biten av något (geting/spindel/arg myra) på halsen... inte sjysst!

Två till fick sparken igår, två fick varning att de måste bli snabbare och vi tjejer fick veta att vi kommer få börja i wrapping teamet som drar igång om två veckor. Så om vi kan hålla igång samma tempo som nu tills dess så har vi iaf en inkomst! Jag hoppas att mina händer återhämtar sig under helgen, just nu känns det som att lill- och ringfinger är stukade, "kudden" vid tummen är helt mosad (och även hela handflatan) och fingrarna domnar i tid och otid - 4 ggr medan jag skrivit detta - Life is good ;)
Annars är det nog bröstmuskler o ländrygg som är mest slitna, men det märks knappt eftersom händerna är helt messed up :D
Vi har även rivsår på armar o i ansiktet och blåmärken lite överallt! När vi drar loss vinrankorna från trådarna så går det rätt våldsamt till :P

Nog klagat, kommer klara vad som helst om jag överlever dessa två veckor nu ;)

Vingården som vi är på nu är hem för massa får och de håller just nu på att få lamm. Så i torsdaga födde en tacka ett lamm typ 10 m ifrån oss som hon övergav, vi trodde hen var död men en kille i teamet gick dit o kollade och konstaterade att lammet levde! Vi försökte återförena lammet med flocken men i fredags morse när vi kom till jobbet så var det lilla lammet helt ensamt vid skogen, så vi skjutsade det i bilen till flocken men när Laura vände sig och skulle gå så följde det efter henne och bräkte så ömkligt att vi insåg att vi nog skulle få ta hand om det.

Så hela dagen hängde lammet med oss i teamet, det diskuterades vad vi skulle göra med det och det var väääldigt nära att jag och Laura tog med det hem men tillslut tog en av killarna med honom (det var ett pojk-lamm som vi döpte till Marley) till någon form av zoo i närheten. Puh! väldigt lockande ide att ha ett lamm på bakgården, men tror det är hemskt mkt jobb också och ibland tar min praktiska sida över ;)

Nu är det iaf lördag och igår kväll tänkte vi gå ut och äta o sen gå till en pub. Vad som hände? Jag somnade kl 6 o vaknade 8.30 o sen kom vi ingenstans! Såg music & lyrics på tv (film m hugh grant o drew barrymore) och åt typ allt som fanns hemma... energiii!! (?)

Idag/ikväll ska vi till Yallingup o möta upp vår supervisor och en del folk från teamet för att åka till någon klubb någonstans där hans vän som är en grym dj spelar. Ska ta en powernap på 4 h efter lunch för o hålla mig vaken hela kvällen! Känner att jag håller på att bli sjuk så vi får se hur det utvecklar sig under dagen..

Vi har haft sol hela veckan här, förra var det regnskurar varje dag! Som svensk sommar + iskalla mornar ungefär!

Ja det var nog allt + lite till om läget just nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar